4th of July, enz... - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu 4th of July, enz... - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu

4th of July, enz...

Door: Lart

Blijf op de hoogte en volg Lart

31 Juli 2006 | Verenigde Staten, Berkeley

Hi!

Wereld feestdag dus… Weekendje naar Zuidelijk Californië voor een middagje of twee aan het strand in Newport Beach in Orange County, een paar uurtjes San Diego en een idiote dag over de boardwalk en in een paar woningen van mensen die ik nog nooit gezien had. Dat was weer lachen en vooral cultureel erg verantwoord (zie de foto’s).
Dat is het schitterende aan Southern California: de cultuur. Verder is men er enorm tolerant en maakt het niks uit hoe je er bij loopt, zolang minstens 15% van je lichaam is getatoeëerd en je in de afgelopen vijf jaar minstens 1000 keer naar een fitnesscentrum bent geweest. Voor de rest kan alles: korte broeken, lange broeken, baggy pants, petten, bandana’s, geschoren schedels, ingevlochten haar, of een paar piercings links, rechts, in het midden, of overal.
Maar goed: zaterdag morgen (het was nog donker) vlogen we (Stefano – wereldkampioen, Jaime – Spanjool, Cristina – nog een Spanjool en Patricia – Filipino) naar het vliegveld van Long Beach (deel van LA) om vervolgens met een taxi-tje naar het fantastische Holiday Inn Newport Beach af te reizen.
Eerste dagje een beetje rustig aan gedaan, even op het strand gehangen, waar het trouwens mega druk was, en ’s avonds een drankje gedronken en een dansje gewaagd in de zeer exclusieve club ‘Sharkeez’. Mooie tent! Jullie kennen het inmiddels: hip-hopperdepop en freak dancen maar… Hoop te zien natuurlijk, want als hoofdstad van siliconenland is Newport Beach een heuse attractie!!! Wat was dat lachen zeg! Ook bleek in deze tent dat Pamela Anderson nog steeds één van Amerika’s grootste voorbeelden is, want ik voelde al gauw een keer of acht de noodzaak om een handtekening te vragen aan een meid die toch verdacht veel van haar weg had. Helaas had ik het alle keren mis…

De twee volgende dagen verder nog wat op het strand rond gehangen, gezwommen en naar San Diego geweest om een vriend van Cristina te ontmoeten en langs Mission Beach en Pacific Beach te wandelen. Ook hier was ik redelijk onder de indruk van het culturele gehalte. Ik waande me zowaar weer in Baywatch (hing ik vroeger altijd rond). Verder normale dingen als vrouwen die olieworstelen na het drinken van een drankje en het roken van één of meer pret sigaretten. Resultaat: topjes kwijt en vijf minuten later afgevoerd in een politiejeep. Maar wel applaus…
Dinsdag zagen we tot ons genoegen (sorry oma!) Italië winnen van de jongens van Klinsi, want na al dat blije huppelen en springen zes wedstrijden lang was het wel genoeg. Na afloop besloten we het er maar van te nemen en wandelden we weer naar het strand op zoek naar een leuk feestje. Na even rond te hebben gewandeld (weer langs de boardwalk) vonden we een leuk huis waar enkele jongelui een gezellige middag hadden. Er was zelfs muziek!!! Zie de foto’s.
Helaas moesten we rond zes uur weer in de auto om naar het vliegveld te rijden… Tripje zat erop, erg gelachen!

Na deze trip heb ik me weer verdiept in de twee vakken die op dat moment aan de orde waren: Integrated Marketing Communications, dat is een dure omschrijving van promotie en het gelijkschakelen van alle advertenties en acties (klinkt ook best duur, trouwens). Maar goed, lijkt me duidelijk. Het andere vak was International Marketing. Dat ging over marketing met een internationaal tintje. Ook duidelijk, lijkt me. Beide waren vrij aardig en hebben we afgelopen week afgerond met een Final Exam en een Final Presentation. Ben wel tevreden met het resultaat… Nog twee vakken te gaan. Holy shit, wat gaat de tijd snel!

De afgelopen heb ik niet al te veel trips gemaakt, afgezien van een dagje strand en een dagje naar een mall vlakbij San Jose. Was waarschijnlijk de warmste dag in de geschiedenis van de aarde en aangezien de airco in de mall (met 345.681 aanwezigen) het eventjes niet deed die dag, was dat een grote vergissing. Wel mooie gadgets gevonden voor degene met de origineelste reactie…
Het dagje strand ging trouwens ook niet over rozen: ik begreep dat de wegen naar de Nederlandse stranden een paar weken afgesloten waren, omdat het aan het strand iets te druk was. Ik zou willen dat ze dat hier gedaan hadden… Sjesus! Ik woon een kilometertje of 20 van het strand, maar het duurde al gauw een uurtje of drie om er te komen. Eenmaal op het strand aanbeland, werd dit gelukkig snel goed gemaakt, aangezien we de nodige versnaperingen hadden ingeslagen en de zee erg verfrissend werkte. Erg ontspannen dagje al met al (en de terugweg was ook een stuk relaxter)…

De laatste tijd zijn we weer uitgenodigd voor een paar leuke feestjes. Dit wordt gelukkig nooit eentonig… Twee weken geleden had de plaatselijke orthopedisch chirurg van Pakistaanse afkomst besloten om tweehonderd man bij hem thuis uit te nodigen onder het thema ‘Heroes & Villains’. Ben zelf niet de grootste fan van verkleedpartijtjes, maar dit was een wel erg geslaagde avond. Ik was niet te onderscheiden van de echte George W. Bush als de ultieme held (of villain… Whatever) en huisgenoot Dani deed het niet veel minder door wel erg op Arnie Schwarzenegger a.k.a. the Governator te lijken. Velen waren echter iets creatiever dan wij, dus V van V for Vendetta, He-Man & She-Ra, Clark Kent (3x), Cruella DeVille, The Riddler (gastheer), Tinkerbell, Wolverine, Catwoman, (eveneens 3x), Seaman & Swallow (schitterende outfits) en Captain America waren er ook. Ben blij trouwens dat het niet in mijn huis was: ik zag foto’s van het resultaat van het feestje (the day after) en die waren minder leuk dan degenen die ik geplaatst heb. Doorgezakte bedden, kapotte spiegels, zwarte tapijten (die eerder beige waren) en overal glas en gore handen op muren. Zoals gezegd was de gastheer chirurg en aangezien die hier wel heeeeeel veel geld verdienen liet hij een schoonmaakploeg en een schildertje opdraven om het weer aan kant te maken. Geen probleem dus… Naar verluidt doet hij het voorlopig helaas niet nog een keer.

De laatste twee weken realiseer ik me meer en meer dat het aftellen nu echt wel begonnen is. Het is echt ongelofelijk om te bedenken dat ik hier nu al ruim zes en een halve maand geleden ben gekomen. Het mag duidelijk zijn dat ik tot nu toe de tijd van m’n leven heb… Zoals het er nu naar uit ziet, vlieg ik op dinsdag 5 september terug, om op woensdag de 6e te landen. Maar: ik heb de mogelijkheid om mijn terugvlucht te wijzigen. Ik krijg mijn diploma op 25 augustus, dus dat geeft me nog wat tijd om het boeltje hier netjes achter te laten, maar eigenlijk zou ik het land nog wel rond willen rijden. Jammer alleen is dat al mijn vrienden hier ergens tussen de 26e en de 3e vertrekken. Dilemmaatje dus… De komende paar weken ga ik me dus nog maar even verdiepen in mijn plannetjes vlak voordat ik terug kom.

Geniet nog even van het weer en tot snel!!

XL

  • 31 Juli 2006 - 05:39

    Pieter:

    He Braeksmae, ziet er weer goed uit hoor. Verkleed feestje is natuurlijk mega.

    Hebben ze nog stages bij het WNF?

  • 31 Juli 2006 - 08:40

    Akkie:

    Ik heb IFAW als klant maar die zien er heel anders uit....dus!
    Veel plezier nog en zie je snel ouwe!

    Liefs Akkie

  • 31 Juli 2006 - 09:01

    Thijzzz:

    My God Lart,
    het klinkt wel echt te relaxesd wat je allemaal aan het doen bent. Als ik achter mijn bureau een beetje saai loop te typen denk ik bij mezelf...waar ben ik nou helemaal mee bezig...Enniewee! Veel plezier de laatste weekjes en ik zie je wel weer in Leiden

  • 31 Juli 2006 - 09:05

    Mientje:

    Mooi verhaal, mooie foto's (naast de mooie vrouwen ook wat appetijtelijke mannen ;-))
    Ben benieuwd naar de foto's van het huis van de chirurg na het feessie... kus

  • 31 Juli 2006 - 11:30

    Bolle:

    Die cultuur komt wel lekker aan de orde dus, klinkt ook lekker als die Alfa-Beta-Zeta-feestjes!
    Nou, die had je natuurlijk nooit willen missen! :D
    Mooi dat ie lekker gaat, broer!
    Het wordt een spannende laatste
    weekjes.. 25 augusts.. mooie datum! :P
    Ben benieuwd!
    - XS

  • 31 Juli 2006 - 13:08

    Peetje:

    echt koel allemaal! xPeetje

  • 31 Juli 2006 - 13:22

    Haas:

    De grap van de herhaling: enfin, geneukt...

  • 31 Juli 2006 - 14:05

    Diek:

    Leuke feestjes daarginder hoor, ik zie dat Marjo de oversteek ook gewaagd heeft. Verwacht je niet..

  • 04 Augustus 2006 - 09:49

    LREB:

    Nie sleg! Veel natuur.
    Hoop dat je al die verschillende indrukken kunt onthouden. Ik ben de weg kwijt ... en de tel.
    Wel weer mooi verhaal. Denk dat je het dilemmaatje wel oplost en een mooie afronding creeert.
    XXL

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Lart

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 713
Totaal aantal bezoekers 93424

Voorgaande reizen:

16 Januari 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: