Raar weekend: Flight KL606 to Amsterdam - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu Raar weekend: Flight KL606 to Amsterdam - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu

Raar weekend: Flight KL606 to Amsterdam

Door: Lart

Blijf op de hoogte en volg Lart

09 April 2006 | Verenigde Staten, Berkeley

Degenen die ik vorige week zaterdag gezien heb: ik vond het top, al was het maar kort!!!

Vorig weekend was misschien wel het meest vreemde weekend uit mijn nog korte leven. Zoals sommigen van jullie hebben gezien, heb ik via weekendjeweg.nl een weekendje weg geboekt. Compleet met vliegreis en zonder overnachting kwam ik zo blij als een kind, maar toch een tikje vermoeid aan op mijn verre bestemming, namelijk Schiphol (schitterend vliegveld blijft het toch). Eenmaal aangekomen stonden mijn papa en mama me op te wachten. Dat was leuk!!!
Op weg naar mijn verblijfplaats even een stukje bijgepraat en wat ervaringen uitgewisseld. Eenmaal aangekomen op de geboekte accommodatie aan de Wijkselaan in Kijkduin, zag ik dat weekendjeweg.nl haar huiswerk toch niet helemaal goed had gedaan. Wat bleek? De in potentie prachtige locatie was nog één grote bouwval. Gelukkig hadden mijn papa en mama een goed alternatief: hun (mijn) eigen oude vertrouwde woning en tevens ouderlijk huis aan de Haagse Sijzenlaan. De helft van mijn weekendje weg (.nl) was zo om, aangezien ik eenmaal daar aangekomen direct K.O. (knock out, is Engels voor gestrekt en tevens horizontaal) ging. Even slapie doen, hapje eten, terwijl mij ondertussen de betekenis van het woord jetlag door mijn eigen lichaam non-verbaal haarfijn werd uitgelegd. Dit resulteerde in een goed gesprek met pa, ma en broer dat ongeveer als volgt ging: “Zo, vertel ’s heb je het een beetje naar je zin daar?” Waarop ik heel duidelijk antwoordde: “Huh? Ja, ging prima. Geen vertraging, lekker gegeten.”
Na het eten heb ik eerst nog even mijn camera kwijt gemaakt door hem in mijn rugzak te stoppen en dit vervolgens direct weer te vergeten, waarna we naar het hoofdprogramma van het weekend gingen: afstudeerfeestje van Rut. Was helemaal top! Eerlijk gezegd heb ik Nederland sinds ik hier ben nog niet heel erg gemist, maar een avondje met mijn allerbeste vrienden en familie en een paar glaasjes van het ongeëvenaarde Bavaria is dan ineens toch wel erg speciaal!! Het eerste half uur ging eigenlijk hetzelfde als het eten thuis, waardoor ik volgens mij weer een aantal gesprekken heb gevoerd die niet echt ergens over gingen. Degenen die ik als eerste heb gesproken op de Quinten weten dat beter… Gelukkig ging dit na een biertje of vier wel lekker en herstelde ik me wonderbaarlijk goed, waarna ik uiteindelijk toch nog in Olympische (drink)vorm ben geraakt. Was een mooie avond en zeker een goed alternatief voor het waarschijnlijk behoorlijk saaie weekend Las Vegas, wat mijn Berkeley vrienden hadden geboekt.
Half lam weer naar Schiphol afgereisd en aldaar vlug nog even een krantje, VI’tje en natuurlijk de Quote (was niet één van Jort’s beste) gekocht. Gelukkig had ik een dag eerder al ingecheckt en had ik alleen handbagage, dus hoefde ik dit keer niet drie uur lang mijn roes op Schiphol uit te slapen. Vliegtuig in, toch maar proberen te slapen, met een meneer die nog groter is dan ik naast me. Lukt natuurlijk niet, maar na 10 snelle uurtjes en 48 hele rappe minuten stond ik met beide benen weer in het home of the free. Metrootje gepakt, taxi genomen en ik was weer thuis. 15 uur van deur tot deur, moet een record zijn. Serieus: ging heel soepel, want zelfs bij de douane hadden ze er een lekker tempo in zitten.

Maandag direct weer aan de bak, gelukkig alleen ’s middags les, maar ’s avonds wel weer een lange zit voor mijn Finance Midterm. Ging wel aardig. Ik moest sowieso de draad vrij snel weer oppakken, want voor de volgende dag moest ik voor mijn Marketing docente een enorme case inleveren. Het is allemaal vrij goed te doen, maar behalve grote dingen in dit hele land vinden ze op de universiteit vooral ‘veel’ erg leuk.

De rest van de week maar een beetje rustig aan gedaan. Er is gisteren echter toch nog iets verschrikkelijks keburt: mijn geliefde en trouwe vriend Iron Bob Ros (mijn All Terrain Bike) is gestolen. Hij was dan wel niet zo duur, maar wel erg mooi. Het allerergste is ook nog dat het op klaarlichte dag op welgeteld vijf stappen van de ingang van het universiteitsgebouw gebeurde. Waar moet dat heen met deze wereld? De nieuwe eigenaar heeft zelfs Bob’s ketting meegenomen. Uiteraard regende het pijpenstelen toen ik erachter kwam dat Bob er met een nieuwe vriend vandoor was gegaan, wat het tafereel een nog triester aanzien gaf dan het op zichzelf al was.
Snel vergeten maar, wat helaas nog niet zo makkelijk is. Dit komt mede doordat ik helaas nog steeds niet de ride van mijn dromen heb gevonden. Misschien moet ik mijn eisen en verwachtingen wat bijstellen. Er zijn gek genoeg namelijk heel weinig mensen die een gave en goed onderhouden (bijna) oldtimer aan mij willen verkopen voor minder dan $2,000. Hoe vreemd dat ook klinkt, hier willen ze er niet aan. Ik ga dus maar een niveautje lager zoeken.

Verder heb ik voor het eerst de edele golfclubs weer opgepakt en mijn swing een aardige impuls gegeven. Met mijn Koreaanse klasgenoot met humor James (artiestennaam, zie verder foto’s en oordeel zelf) en twee van zijn matties (Jay en Park: eentje met artiestennaam) sloeg ik een paar golfballetjes op de rustieke Lone Tree (de naam zegt het al) Golf Course. Tijdje geleden dat ik voor het laatst speelde, maar ondanks een klein katertje ging het eigenlijk helemaal zo slecht nog niet. Binnenkort maar weer ’s proberen, want: banen zat.

Wat staat er verder op het programma? Het eerste deel van de studie loopt nu zo’n beetje op z'n eind. Dat betekent dat er over een week of vier een flink stukje vakantie gevierd gaat worden! Hoe ik dat ga doen? Broer Bassie komt 27 april over voor twee weken, dus die zal ik eens een stukje mee op pad nemen en dit schitterende land van dichtbij laten zien, zelfs tot aan Maui, Hawaï! Want oh yes, eerst een roadtrip met een cluppie en daarna hop dat vliegtuig weer in en zon, strand, surf en cocktails op Hawai, baby!!!! Dat zou nog wel ’s erg lachen kunnen worden…

Voor de rest nu even niet zo veel te melden, behalve dat ik zo meteen mijn gezicht maar weer ’s op een geinig feestje ga laten zien. Kijken wat het wordt…

Hou de boel de boel, ik zie jullie snel weer!!

XL

  • 09 April 2006 - 07:35

    Broer Bassie:

    Ja ja! Ook in de tijd dat je daar zit maak je paar mooie tripjes naar ehh.. ja.. ook nieuwe plekken..
    gaaf gaaf gaaf!
    en IK heb ZIN !! OHHHH!
    Xx

  • 09 April 2006 - 08:55

    Tante:

    wat kun je ongelooflijk leuk schrijven! Moet een gekke ervaring geweest zijn even hier in 't kleine landje'xxxCamil

  • 09 April 2006 - 12:14

    Pientje:

    Hé Lart, wat een verhaal zeg, even op en neer voor een borrel! Kom je de 23e juni ook?!
    kus,
    Josine

  • 09 April 2006 - 16:02

    Your Mum:

    Hoe dan ook, het was het dubbel en dwars waard!!!
    Maar wat betreft Iron Bob is het natuurlijk wel ff slikken...Dikke zoenen, XXXK

  • 09 April 2006 - 16:12

    Boukie:

    He Lart, zoals beloofd: Je verhaal is afgevonken bij deze. Veel plezier, zal wel lukken lijkt me, en spreek je later! Gr.

  • 10 April 2006 - 09:14

    Bon:

    Ha latje!
    nou, das ook een mooie boel! Moet ik je twee ouderwetse leidsche fiets kettingen opsturen voor je volgende liefde? drama hoor! Misschien moet je zoeken naar met zo'n mandje voorop,waanzinnig hip heb ik me laten vertellen!jaaaa!leuk!
    veel succes!x

  • 10 April 2006 - 09:26

    Rens:

    Lardeledonius! Was leuk je weer effe te zien!!! Wanneer neem je me mee als intro naar 1 van die golfbanen? Want gast ik golf ook!xje

  • 12 April 2006 - 17:00

    Ron En Janoeska:

    lieve lard, helemaal top dat je er bij was. gaaf om zo'n vriend te hebben.de foto's zijn enig. leuk want wij hebben ze niet.bedankt dat je er was. toppie. liefs en geniet verder van alle mooie dingen daar.dikke knuffel de slaatjes

  • 16 April 2006 - 14:53

    Peetje:

    Lartje!!! Jammer dat ik het feestje gemist heb maar zuid afrika was echt super!!!! ben in totaal twee weken geweest.Heel veel plezier straks met je broertje en ik kijk weer uit naar je verhalen! dikke zoen peetje

  • 25 April 2006 - 07:48

    Mariska (SHV Gas):

    Hai Lart, zo te horen gaat alles prima met je, had ook niet anders verwacht!! Je verhalen zijn goed leesvoer!! Nog heel veel plezier enne ik wist niet dat jij Natalee Holloway onder je hoede heb genomen... Groetjes, Mariska

  • 15 Mei 2006 - 01:14

    Diek:

    He Lart, beleef je nog het een en ander in de VS of America? Ik was laatst nog in California, maar zag je niet. Ben benieuwd naar de nieuwe adventures. Peace out

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Lart

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1725
Totaal aantal bezoekers 93424

Voorgaande reizen:

16 Januari 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: