Roadtrip!!!! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu Roadtrip!!!! - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu

Roadtrip!!!!

Door: Lart

Blijf op de hoogte en volg Lart

25 Januari 2006 | Verenigde Staten, Berkeley

Ola!

De eerste idiote roadtrip ligt achter me...

Inmiddels ben ik verhuisd van het ietwat stinkerige (veel Aziaten, geflipte house manager uit Finland), tikje alternatieve Phi Kappa Psi huis aan de noordkant van de campus naar de zuidkant van de campus. Hier gebeurt het! Ik ben beland in het International House (I House), waar ruim 550 mensen wonen. De helft hiervan is gewoon Amerikaans, dus dat is goed.
In de straat waar deze prachtige woning staat zit het ook vol met alle Alfa Delta Delta Delta Omega huizen. Zowel frats, als sororities rennen hier rond in ofwel hun UCB of Cal Berkeley trui (dat is echt mega business!!! Iedereen loopt er mee, terwijl het toch logisch is dat mensen begrijpen dat je hier studeert als je over de campus loopt met een grote rugzak. Dit terzijde...) ofwel (nu komt de rest van de zin:) of wel de eigen fratsweater.
Erg geinig en vooral herkenbaar is dat aan ieder huis een enorm spandoek hangt met teksten als 'Rush Alfa Omega Tau', wat neer komt op: kom alsjeblieft binnen, we zijn hier aan het vappen/fleuren/recruiten/enz... Een stel idioten sloeg eergisteren bijvoorbeeld een oude auto helemaal aan gort in hun eigen voortuin en hadden daar natuurlijk een hoop bekijks mee. Ik ben er nog niet achter of dit nu een hele gave club was, maar dat lijkt me eigenlijk niet. Verder zijn ze niet zo origineel, de meesten hebben bier und bratwurst, Coby KorfbalRush, de Dress 2 Impress, BBQ, etc, etc...

Na dit allemaal wat te hebben aangekeken werd ik donderdagavond gevraagd door twee Nederlandse gasten om mee te gaan op een roadtrip naar Mexico (omdat een van die gasten zijn stage visum van NASA (!!!) moest omzetten in een studentenvisum). Klonk natuurlijk wel lekker, mede omdat er nog een idiote Engelsman mee reed.

Lang verhaal wat korter:

Vrijdag rijden naar San Diego (+/- 10 uur), 's avonds stappen, mooie club, 's ochtends door naar de grens, via Tijjuana en Rosarito door naar Ensenada en weer terug naar de grenspost.
Maar toen:
Deze jongen dacht in al zijn onschuld dat de sticker in het paspoort met heel groot 'VISA' er op betekende dat dat het complete visum was. Helaas niet. Bij terugkomst bleek nl. dat ook de universiteit moet tekenen voor een uitstapje over de grens op een zgn. I-20 formulier. Niet bij me dus... Gelukkig was ik niet de enige die voor vertraging zorgde, maar al met al waren de drie Dutchmen en Pikey Mikey toch een goede drie uur bezig bij de grenspost die hier zo mooi 'Customs and Border Protection' heet.

O ja, voordat dit zich allemaal afspeelde in en rond de bekende kantoortjes met veel te dikke en onvriendelijke mensen, zaten we in de auto in de rij te wachten om de grens over te gaan. Natuurlijk liepen tussen de auto's douaniers rond met speurhonden. Voel je 'm? Natuurlijk sprong precies bij onze auto een herder op de achterklep die vervolgens tocheen potj begint te blaffen... De baas van Rex loopt vervolgens naar mijn raampje (ik reed) en vraagt: "Ok guys, which one of you brought the weed? My dog's lovin' it." Hij trok er een nogal apart hoofd bij, dus voor heel even dacht ik dat hij een geintje maakte. Ik kon me niet herinneren dat ik iets van mijn grote tas naar mijn weekendtas had verplaatst, dus antwoordde ik nuchter: "Wasn't me". "So, what you boys been doing in Mexico?" De dude naast me: "Nothing really, we just drove around Tijjuana and Ensenada, sir." Slecht antwoord natuurlijk. Vervolgens waar we woonden. Berkeley dus (hippies etc., voel je 'm?). "And you don't smoke grass? Het verhaal werd er niet echt geloofwaardiger op. "Where are you boys from? O, Holland?
Ondertussen maakte Lt. Tucker naar zijn collega die ondertussen de achterbak doorspitte (terwijl ik met mijn handen op het stuur moest blijven zitten) de ene dubbelzinnige opmerking na de andere . Dingen onder het mom van: "Listen to this: They live in Berkeley and come from Holland. You better double check". Natuurlijk zo lang mogelijk cool blijven, maar wel met een natte bilnaad... "And you still don't smoke weed?" Are you guys from the mathclub or somethin'?"

Na even te zoeken had de douanier de 'merchandise' te pakken: drie weken geleden gedragen skikleren van de dude van wie de auto was... Klaar om te worden opgerookt. Daar werd Rexje nogal opgewonden van...
Eind goed al goed....

Terug naar het normale leven:
Gisteren en vandaag introductie gehad op de campus en in de leslokalen. Twintig kilo boeken mee gekregen om de komende vijftien weken even door te nemen. Ben erg benieuwd. Mooi is dat ik in ieder geval drie leuke klasgenoten heb die ook hier in I House wonen. Een uit Spanje, twee uit Italie. Wordt wel lachen...

Tijd voor het een stukje studie, voor degene die het leuk vindt mij te bellen/sms'en: +1 510 472 9534.

Until then: take care!

Laters, X

Lart

  • 25 Januari 2006 - 04:58

    Cerbs:

    Lart... wat een mega campus!! Echt uit de film he? die vriendin.. leuk gedaan hoor!! Veel plezier daar, maak ze gek, Dutchies rule!!!!

    dikke kus

  • 25 Januari 2006 - 07:26

    Olaf:

    He jongen pas je allemaal wel op daar in dat rare buitenland, mooi weer en van die strakke vrouwen enzo. Ik ben blij dat ik daar niet rond loop.

    Sterkte!

  • 25 Januari 2006 - 10:04

    Nick:

    lache verhaal, voor je het weet zit je daar acht maanden in de bak met je wiet of niet.en dat huis waar je slaapt, is beetje matig naturlijk?!?!zit je al in het footballteam?spreek je x hoi

  • 25 Januari 2006 - 10:14

    Matthijs:

    he gamma labda mega flex! Hebbie er ook skype?
    ben enurm aan het skypen en dat is natuurlijk helaam alpha!.

    Have fun. Goede tip voor het smokkelen van je kruidentuin is: inwikkelen in alufolie. laagjes tandpasta en dan weer in alufolie and so on afhankeleijk natuurlijk van hoeveel aquafresh je hebt...

    c ya

  • 25 Januari 2006 - 10:17

    Sven:

    Ha Lart,

    leuke vriendin, bent al weer lekker aan het integreren zie ik. Nog een diepzinnig gesprek mee gehad over je mooie cellen?
    Waar is die foto van jou met die douanier tijdens het fouilleren?
    Hebben afgelopen weekend ook een grensplaats opgezocht: Breda. Bockel en ondergetekende hebben als grap een onverwachte inval gedaan bij Woutertje Schild met de Hulk, Regi, de Dominee en Kees S.
    Zijn nieuwe appartement is nu ingewijd.
    Leuke campus. Koken je leuke klasgenoten nog wel eens lekker Italiaans voor je?

    X

  • 25 Januari 2006 - 10:34

    Wouter:

    Ik ken dat meisje ergens van...Is dat niet de zus van...

  • 25 Januari 2006 - 10:40

    Bon:

    Ha latje!
    papa delta alpha over:
    ja...jij heb het wel vrij leuk zeg!! foto's zien er super uit!Groeten aan je vlindervanger;)!
    kus bon

  • 25 Januari 2006 - 11:33

    Igor:

    Hoi Lart,

    Kikke alfa o mega verhaal!

    Kijk je voortaan wel uit wat je meeneemt voordat je de grens overgaat? Voor je het weet vinden ze een ander soort sneeuw dan wat je normaliter zult vinden in een skipak...

    Enfin. Veel plezier!

    Ciao

  • 25 Januari 2006 - 13:29

    Stef:

    ...mooi verhaal lartje, volgende keer wel weer gewoon de waarheid, ok!...have fun! kusje, hai Stef

  • 25 Januari 2006 - 14:09

    Haas:

    enfin, geneukt?

  • 25 Januari 2006 - 17:35

    Mikey:

    jo lartje
    zie dat je het lekker naar je zin hebt daar in de US. zijn druk bezig met het plannen voor het nieuwe elftal en zal je
    daar een beetje over op de hoogte houden. verder moet er toch echt nog een beetje geneukt gaan worden en wat minder bullshit over omega delta labda gamma en shit.
    police give me som hooters..
    have fun ouwe
    later mikey

  • 25 Januari 2006 - 23:45

    Bolle:

    lardey! how cool .. je foto's had ik nog niet gezien! Stemming zit er goed in dus, want ehh.. verhalen is een ding, maar foto's spreken natuurlijk ook BOEKDELEN HOBBERDEBLABLADIBLA EN MEER WIJZE WOORDEN! nah ja.. joe get it.. ;) ENJOY!
    xxX

  • 27 Januari 2006 - 12:04

    Petra Blij:

    Mooi verhaal Lartje! ben bezig met speecht, skien was weer mega en bedankt voor je mail. hou je op hoogte. kusje peet

  • 28 Januari 2006 - 14:02

    Cerbs:

    Weet je wat pas armoede is.. met 550 mensen samen wonen in 1 huis... Ga jij nou maar studeren!! kiss

  • 28 Januari 2006 - 22:12

    Guus:

    He Lart, ik had je net gemist op de msn, maar antwoord op je vraag wist ik toch niet dus das wel prima. Maak ze gek daar
    mzzl

  • 28 Januari 2006 - 23:38

    Mark (IG):

    Vet man Berkeley ben net naar een halfjaartje terug uit de states (Providence). Mijn vriendin komt net terug van Berkley zat ook in Ihouse, ik weet dat jij een mooie tijd gaat hebben! laters

  • 28 Januari 2006 - 23:38

    Mark (IG):

    Vet man Berkeley ben net naar een halfjaartje terug uit de states (Providence). Mijn vriendin komt net terug van Berkley zat ook in Ihouse, ik weet dat jij een mooie tijd gaat hebben! laters

  • 30 Januari 2006 - 18:21

    Nick Weer:

    lardy boy, mis ik je weer net op de msn.raar.heb je nou nog steeds geen nieuwe roadtrip gedaan? duurt wel lang zeg.
    x hoi

  • 31 Januari 2006 - 11:10

    Rut En Guus:

    he nerd, we zitten met je te skaipen, maar je bent er niet

  • 31 Januari 2006 - 12:59

    Bon:

    Ja..volgende verhaaltje mag door hoor!x

  • 01 Februari 2006 - 14:00

    Diek:

    Nou Lart dat gaat lekker daar in de home of the brave. Klinkt goed allemaal, heb je al een Indiaan gezien? Die lopen daar rond heb ik gehoord.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Lart

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 93431

Voorgaande reizen:

16 Januari 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: