Lartje B in the U.S. and A of America - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu Lartje B in the U.S. and A of America - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu

Lartje B in the U.S. and A of America

Door: Lart

Blijf op de hoogte en volg Lart

17 Januari 2006 | Verenigde Staten, Berkeley

Zoals ze hier zeggen: Konitshiwa,

Daar komt ie: Vroeger dacht ik altijd dat the land van de brave en the home van de free hartstikke redneckig/blank was met hier en daar een ghetto met wat zwarte negers, maar echt helemaal niets is minder waar: hier zijn echt alleen maar Aziaten. Ik denk zelfs nog meer dan in Azie. Het is een epidemie. Net hoorde ik dat meer dan 50% van alle (alle!) 31.683 studenten in deze stad aan de heuvels aan de oost kant van de San Francisco Bay uit Azie komt, of zgn. Asian Americans zijn. De Dude noemde ze nog gewoon China Man of Woo, maar daar moet je hier een beetje mee uitkijken. Maakt niet uit, want ze zijn wel aardig, maar ruiken een beetje vreemd.

Zo, nu wel weer genoeg over de "Wat valt me op aan dit land, nu ik het hier met mijn eigen ogen bekijk"-praat. Ik zal jullie nog niet vermoeien met alle mooie dingen die ik heb gedaan in de 21 uur die ik hier nu ben, behalve dan dat ik na twee uurtjes hier over de campus wandelen (zonder schooltas, die komt maandag pas van pas) nu al weet dat ze er hier wat universiteiten betreft iets meer kaas van op hebben. Wat een coole (soms een 'tikje' kitscherige) dingen bouwen ze hier voor de aanstaande bazen van de wereld. Erg cool.
Ik spaar de mooie avonturen in de Pearl Jazz Club, het Mandalay Bay Casino in het pittoreske Vegas en de vette powder van Lake Tahoe nog even op en vertel binnenkort meer over de mooie dingen aan deze kant.

Bottom line: California is mega en ik heb zin in morgen!

O ja: ook leuk zijn natuurlijk altijd de foto's die horen bij een volgeblogde blog als deze. Die komen er aan.

CU, X

Lart

• 18 Januari 2006 - 04:09

Katja Schuurman:

Zoooo, wat een gave foto vanuit je kamer! Aardig uitzicht. Veel plezier daar! Ik mis je nu al. X Kat

• 18 Januari 2006 - 08:05

Diek:

Nou dat klinkt veelbelovend in de USA van Amerika. Succes dude.

Groet

• 18 Januari 2006 - 08:18

Michiel Martin:

Goed om te horen van je. Veel plezier.

• 18 Januari 2006 - 08:31

Mike:

Erg benieuwd naar de foto's. Mooi dat het goed gaat, kom nou maar weer terug....

• 18 Januari 2006 - 08:36

Sofie:

Vergeet niet voordat je over de campus gaat flaneren een large-double-shot-extra-hot-steamed-low-fat-milk-cappuccino bij Starbucks te halen; hoor je er helemaal bij!
    Have fun, kus Sofie

• 18 Januari 2006 - 08:41

De Leeuw:

He Lardianen,

Dat je maar een grote baas mag worden daar. Wat die Aziaten betreft, dat geldt voor de hele Noordwestkust. Ligt het dichtste bij China, heb ik me laten vertellen. Ik was eens in Vancouver en dat wordt ook wel VanKong genoemd. Maar ze zijn niet bedoeld om aan te ruiken...

• 18 Januari 2006 - 08:50

Max:

Hey Lart-didadi, you likez to party.. Goed te horen dat je mooie dingen aan het doen bent. Je weet dat hier het land door de zogeheten 'Berkeley-maffia' gerund wordt? Wordt jij hier de volgende 'Don'?
    Have fun, doe het vooral niet te rustig aan, en we spreken..

• 18 Januari 2006 - 09:13

Petra:

Hee die Lart. Goed van je te horen. Ik voel me heel zielig nu en maak mezelf nu wijs dat hier bij SHV aan het wegkwijnen ben. Zal maar niet te vaak op je site kijken anders vrees ik dat het weer gaat kriebelen.... Ben wel erg benieuwd naar je campus verhalen (kan je er zelf ook wel een paar vertellen).
    Tja en wie moet er nu koffie voor me halen???
    Hee, take care.
    Groetjes Petra

• 18 Januari 2006 - 10:25

Bon:

Ha latje!
    Mooie boel die aziaten! ieks! hoop dat je een single room hebt! Pepermunt olie wil in uiterste geval ook nog wel eens werken!
    Veel plezier, maak ze gek! x bon

• 18 Januari 2006 - 10:35

Sven:

Maak er een mooie tijd van.
    Met al die Aziaten ben je nu zeker helemaal de langste.
    Schijnt goed te scoren bij de dames. Overkwam mij ook veel tijdens mijn stage in Spanje. Waar blijven die foto's?

• 18 Januari 2006 - 11:02

Petra Blij:

hai hai!! nou mooi dat je goed bent aangekomen! die aziaten zitten ook overal! hier alles relaxt, ga volgende week nog een weekje skien! dikke kus

• 18 Januari 2006 - 11:57

Nick:

nu al aan het bloggen lart,
    je zet er wel tempo achter.doe ze de groeten, wanneer kom je trug

• 18 Januari 2006 - 13:51

Stef:

goed om gelijk al een blogje van je te kunnen lezen, nu blijkbaar al niks nuttigs meer te doen? have fun ouwe en we spreken!

• 18 Januari 2006 - 14:55

Rinz:

LATJUUUUUUUUU
    schiet op met die foto's man! xxxxxxx

• 18 Januari 2006 - 15:07

Eev:

Hi Lart,
    Leuk dat je ook zo'n site hebt! Leuk te lezen over al je avonturen in the US of A..
    Ook natuurlijk benieuwd naar foto's, maar die komen nog toch?
    Geniet van je tijd daar, maak maar veel mooie dingen mee en die verhalen wil ik dan graag weer hierop lezen!
    Kus Eev

• 18 Januari 2006 - 15:53

Roos:

Fijn om te horen, dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan! -x- roosje

• 18 Januari 2006 - 16:37

Wouter:

Klinkt allemaal wel erg spannend...
    Pas je op..
    x

• 18 Januari 2006 - 17:11

Pa:

Ha gosertje,

Heb vandaag weer even op GooglePlanet gekeken en helemaal ingezoemd of ik nog iets bekends zag lopen,
    per slot .. qua lengte moet je toch opvallen op die plaatjes. Maar goed, dit was natuurlijk weer een grapje. Wat ik natuurlijk toen wel weer heb gedaan, is gekeken naar de omgeving en hoe ik overal het makkelijkst kan komen, als het mijn tijd is.

Ik ben wel jaloers op je en wou dat ik ook in S.F. kon studeren, maar ook hieruit blijkt dat het voor mij S.F. is als het om 'studeren' gaat. (een heel moeilijk grapje)

Hoop dat de kamer, of appartement, snel zal lukken en dat je een beetje gezelligheid ala de Oude Singel kunt bouwen.

Had inderdaad niet zo snel gedacht aan zo'n grote groep aziaten. Wel een ervaring. Voordeel .. ze houden van lekkel (glapje) eten.

Zie graag foto's en andere door ons besproken zaken tegemoet. We staan in de startblokken.

I love you
    Pa.

• 18 Januari 2006 - 17:37

Bas&haas:

enfin, geneukt?

• 18 Januari 2006 - 18:19

Don:

He Lors, ouwe kartbink,

Prachtig te zien hoe de ontwikkelingen zich voort zetten en jij weer nieuwe ervaringen beleeft en een nieuwe MEGA BLITZE fase van je leven ingaat.

Kick ass, have, learn, laugh and take care.

Big huggggg,
    Don,

Daniel.

• 18 Januari 2006 - 20:23

Reet:

Hee Van de Lartelaere!! Al zoveel Petra's die reageren, nu weet je tenmisnte welke ik ben ;-)
    Wat lollig dat je dit hebt, ik heb mij gelijk aangemeld voor je mailinglist zoals het een goede buurvrouw betaamt!
    Hoop dat je veel mooie avonturen gaat beleven. Graag veel smerige details!
    X je buuv

• 19 Januari 2006 - 10:39

Hidde:

Mooie dingen Lart! Maak er wat moois van.
    Na een 5-2 overwinning van LSVV'70 op ASC is het niet meer dan logisch dat je bij ons komt ballen. Dus als je weer terug komt liggen je overschrijvings papieren klaar. Laterz

• 19 Januari 2006 - 12:07

Tante Taatje:

Hi mooie man,we komen allemaal langs leuk hé??Nee hoor,maar zou je wel ff willen zien tussen al die riekende spleetogen.Sterkte kanjer!!!ook dikke zoen van die andere taaten.

• 19 Januari 2006 - 13:18

Lein:

yo lart!!
    zie net pas je mailtje, wat cool dat je in the VS zit!!! echt heeeel vet! hoop dat alles goed met je gaat en dat je het onwijs naar je zin gaat krijgen (ahum, no problem I guess..;))!!!! geniet ervan en maak ze gek daar!!!

kus de zwangere madeleine

• 19 Januari 2006 - 17:38

AK 47:

Translambert,

Maak je het niet te gek...

• 20 Januari 2006 - 15:03

Matthijs:

lekker werk hoor lartje B.
    ik ben benieuwd hoe je het daar gaat hebben!

• 20 Januari 2006 - 17:25

Olivier:

Dude, Tip voor dit weekend: Ruby Skye op 420 Mason. Vrij vette club kan ik je verklappen. Heb er ooit met 15 Air France stewardessen baco's staan hakken. www.rubyskye.com

Succes en veel plezier

• 22 Januari 2006 - 11:35

Leontien:

Hi! Super om te horen dat je 't naar je zin hebt! Heel veel plezier en ben benieuwd naar de verhalen! Geniet ervan! Liefs!!

• 22 Januari 2006 - 17:09

Bartelz:

Hey Lart,

Klinkt mega, maak ze gek daar;) Enjoy!

• 23 Januari 2006 - 11:23

Regi:

Kijk maar uit dat je niet door de Skulls wordt gespot!!.van die ruikende aziaten weet ik alles van!! of anders hadden Sven en Olaf je wel erover kunnen inlichten..Pik ik zit rond april-mei aan de westkust..dus who know..we might meet in SF!

• 23 Januari 2006 - 18:15

Arie:

Gozertje!!
    Kaas? dat vind je toch niet lekker?
    ben benieuwd naar de avonturen met je chinese vrienden! hier in nederland is het trouwens ook nog steeds erg leuk! :S

maak ze gek, mzzls Arie

• 31 Januari 2006 - 20:21

Groenie:

Hi lieve Lart,ik smul van je verhalen,foto's en de reacties hierop.Ga bijna een computer nog leuk vinden.Geniet van alles ennuhhh niet je "ouwe tante" vergeten hè?Zoennnn