F#*@^CK!!!! Weer een maand voorbij… - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu F#*@^CK!!!! Weer een maand voorbij… - Reisverslag uit Berkeley, Verenigde Staten van Lart Braaksma - WaarBenJij.nu

F#*@^CK!!!! Weer een maand voorbij…

Door: Lart

Blijf op de hoogte en volg Lart

30 Juni 2006 | Verenigde Staten, Berkeley

Goedemorgen!

Zo, de studie is sinds een week of vier officieel vrij druk geworden. Nachtelijke sessies tot drie/vier uur, of erger om weer ’s een groepsprojectje van een paginaatje of 35 in te leveren zijn geen uitzondering. Tja, ik heb het zwaar, alle foto’s ten spijt, het is hier niet makkelijk…
Hoe dan ook, ik heb me er weer doorheen geslagen en aangezien ik vrijdag (vandaag) geen les heb, en het dinsdag wereld feestdag is, in het kader van 4th of July, ga ik maar een beetje lol maken. Voor mij betekent dit een lang weekend vrij, aangezien mijn programma manager zo vriendelijk was om ons de maandag ook vrij te geven. Mooi excuus om naar www.jetblue.com te surfen en een ticketje aan te schaffen naar Long Beach (helemaal niet zo gek ver van Los Angeles), CA. Aangezien dat komend weekend allemaal gaat gebeuren en ik eigenlijk nog geen idee heb over wat we precies gaan doen (buiten het 4th of July feestje op dinsdag) en wellicht één of twee sessies aan het strand van Malibu… Poeh hé, wat te doen… Ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat.

Maar goed, tijd voor een update:
Sinds het laatste bericht een kleine vijf weken geleden zijn Daniel (Dani) en ik weer wat paden op gegaan en een paar lanen in gedoken op zoek naar avontuur. Het eerste wat we vonden was een littleweekendaway.com met een paar van onze nieuwe (studie) vrienden in de richting van Monterey Bay, Carmel en Santa Cruz (je weet wel, waar O’Neill woont). Was weer mooi: twee wagens gehuurd en met een zeer gemêleerd, overwegend Braziliaans dit keer, team gaan tuffen. Op zich valt er over Carmel en Monterey niet zo gek veel te vertellen, behalve dat het er leuk uitziet en dat er vooral in Carmel veel mooie huizen en dito bomen staan. Wel leuk om over te vertellen is de onder sommigen van jullie misschien bekende 17-mile drive in de buurt van Monterey Bay en vooral rond Pebble Beach (ze hadden heel geen sleutelhangers, dus Peetje, Pitoe en Diek: ‘als’ ik terug kom, heb ik een andere verrassing voor jullie! Hulde voor de snelle reactie! Al schrijvende probeer ik een nieuwe contest te verzinnen… Misschien meer hierover aan het eind van het verhaal…). O ja, de 17-mile drive: die is ongeveer 17 mijl lang en buiten dat gegeven vooral erg spectaculair, voor zover uitzicht spectaculair kan zijn. Zie de foto’s…
Zaterdagavond na onze Best Western (onduidelijk waar ‘Best’ voor staat) te hebben gevonden, besloten we om te kijken in hoeverre we een beetje konden ‘clubben’ (mooi hoor, Rutje!). Nadat we het fantastische advies van onze taxisjoof om naar zijn favoriete tent Knuckles Historical Sports Bar te gaan spreekwoordelijk in de wind hadden geslagen (waarschijnlijk de beste beslissing van het weekend), belandden we al snel in een Amerikaans equivalent van Bob’s Saloon in Uitgeest. Je kent het wel: een zaal met techno, een zaal met disco classics, een zaal met live kattengejank, een zaal met nineties house en de onvermijdelijke hip-hop zaal. Schitterende tent: Coyote Ugly op de bar, zeven mensen in de zaal, omdat iedereen hier om voor mij nog steeds onduidelijke redenen (hoewel dat ‘freakdancen’ = gebukte dames tegen je aan gedrukt krijgen, eigenlijk best wel lachen is) altijd op jacht gaat in de hip-hop room (zie een paar berichten terug voor een uitgebreide beschrijving van het besluipen van een hip-hop prooi; dit gebeurt namelijk overal). Maar goed: geinige taferelen dus…
Dag twee terug naar het noorden om Santa Cruz en haar schitterende boardwalk te bezoeken. Een boardwalk is in dit geval een soort kermis op een boulevard, waar onder andere The Drifters en natuurlijk ook Bette Midler vroeger wel eens over zongen. Maar goed, the Boardwalk dus. Hotdogje eten, colaatje drinken, even op het strand liggen en hop door naar Redwood Forest.
In Redwood Forest staan vrij grote bomen (erg mooi). Je kunt er wandelen, zitten en natuurlijk naar hele hoge bomen kijken. Sommigen zijn wel 100 meter hoog. Vrij indrukwekkend. Na drie uurtjes was het wel weer genoeg en besloten we ons uitje af te sluiten met een luxe diner bij de plaatselijke In-N-Out (geen slow food).
De week erna zoals gewoonlijk maar weer braaf naar school gegaan, twee papertjes geschreven over wat marketing dingen, waar ik jullie niet mee zal vermoeien en nog een presentatietje gegeven. Het wordt allemaal steeds interessanter, aangezien we steeds dieper op de materie ingaan en veel praktische opdrachten krijgen (behalve dat ik ook vrij dikke boeken over advertising, etc. moet lezen).
Het weekend erna was echter weer een stuk leuker dan de uurtjes in de klas, dus meer daarover: Daniel, een paar buren van ons (tevens klas-/studiegenoten) en ik werden uitgenodigd voor een feestje in een appartement bij een vriend/goede bekende in San Francisco. Deze Spaanse party animal had, zo bleek, wel in de gaten hoe je een leuk feestje geeft, want hij had zijn hele DJ hebben en houwen (enorme speakers, Technics draaitafels en vrij luxe mix tafel) naar zijn dakterras gesjouwd en daarbij ook voor mooi weer gezorgd. Denk er 100-150 blije mensen bij en je hebt een leuke middag. Zie foto’s. Leuk was verder ook de partydubbeldekker die hij had gecharterd bij een vriendje van hem die ons om een uurtje of tien naar Supperclub bracht. Aangezien we al om vier uur ons eerste dansje waagden en vijf minuten eerder onze eerste Coronita openden, was ik tegen een uurtje of twee wel aan de lamme kant geraakt. Dit mocht de pret niet drukken, want toen Supperclub sloot (al om twee uur), stond het busje al weer klaar om ons naar het volgende (outdoor) feestje te brengen. Conclusie: vrij laat, vrij lam, vrij baldadig en dus een verkeerspilon als trofee mee naar huis genomen. Lijkt me logisch. En oh, oh, heel veel gelachen. Dit was toch wel het leukste feestje van de afgelopen vijf maanden!

Week erna: boeken gelezen, papers geschreven, etc. In het weekend even rustig aan gedaan.
De twee weken daarna waren helemaal taai, omdat ik had besloten een extra vak te volgen. Dit was nog helemaal niet zo makkelijk te regelen, maar omdat ik één van de vakken van dit programma al gevolgd had tijdens mijn eerste programma, kreeg ik na wat onderhandelen de mogelijkheid om een ander vak te kiezen. Dat werd het nobele Mediation & Conflict Resolution (dure woorden voor onderhandelen met ruziemakers als neutrale dude). Een impressie: 40 uur les, verspreid over twee vrijdagen, zaterdagen en zondagen achter elkaar. Dat was wel ff wennen om op zaterdag en zondag van negen tot zes les te hebben. Leuk vak wel: rollenspellen, videotraining en veel discussie. Moet eerlijk toegeven dat ik het aan het einde van de tweede zondag wel een beetje gezien had, maar ben blij dat ik het gedaan heb.
Voor de rest heb ik de afgelopen twee weken helaas niet zo veel tijd gehad om erop uit te gaan, behalve dat de woensdag avonden van zeven tot tien steeds vrij werden gehouden voor een glaasje en een dansje in de vorige keer beschreven kunstgalerij.
Voor nu, zoals ik al schreef: 4th of July staat voor de deur, dus een mooi weekend om weer ’s te megachillen.

Brengt me bij de nieuwe wedstrijd: voor de derde, zesde en achtste reactie ligt een schitterende koelkast magneet met Amerikaanse vlag en ‘God Bless America’ (of iets dergelijks) in het verschiet.

Opnieuw vanuit mijn kantoor op het balkon: Take care of yourself, and each other (vooral JP en Rita).

XL

  • 01 Juli 2006 - 03:12

    Pitoe:

    Jammer van die sleutelhanger, en de koelkast magneet ga ik ook niet op deze manier winnen. Maar iig heb ik weer genoten van je verhaaltje en van je foto's. Heel veel kusjes Pitoe

  • 01 Juli 2006 - 03:13

    Pitoe:

    Ik denk dat ik toch maar voor die koelkastmagneet ga.

  • 01 Juli 2006 - 03:14

    Pitoe:

    Hebbes heb ik even een mooie koelkast magneet in de pocket.
    (of is dit vals spelen)
    xxx Pitoe

  • 01 Juli 2006 - 07:17

    Guus:

    ja piet

  • 01 Juli 2006 - 07:18

    Guus:

    dat is vals spelen

  • 01 Juli 2006 - 07:18

    Guus:

    kan je niet maken man

  • 01 Juli 2006 - 10:18

    Je Broer:

    hai Lardey,
    ben druk aan mn presentatie, lees je verhaal snel! maar de foto's zijn al meiga! kmisje!
    xX

  • 01 Juli 2006 - 11:02

    Peetje:

    eeehhhhhh

  • 01 Juli 2006 - 11:03

    Peetje:

    ja hoor magneet in de pocket!!!!! hahah heb ik weer even mooi geregeld!! niet te veel studeren jij daar he lart!! leuke foto's!! kus peetje

  • 01 Juli 2006 - 12:42

    N Ick:

    sjezus ben ik weer te laat.

  • 01 Juli 2006 - 12:44

    Nick:

    maar die foto onderschriften zijn wel lachen weer lart, mooie dingen.

  • 01 Juli 2006 - 12:45

    Nick:

    ik wil trouwens geen america ding op mijn koelkast dus is niet zo erg. x

  • 01 Juli 2006 - 19:58

    Iek:

    Heb je geen amerikaanse koelkast voor mijn magneten?

  • 03 Juli 2006 - 10:08

    Mientje:

    Misschien moet je toch maar gewoon journalist worden ofzo.. geniaal verhaal, geniale foto's dito onderschriften! Tot msns
    x Josine

  • 04 Juli 2006 - 10:41

    LREB:

    Volgens mij was Knuckels H S Bar een absolute high-light. Gemiste kans? Het schijnt dat je daar een magnetische sleutelhanger bij een galon beer krijgt.
    Mooi verhaal. Neem aan (ivm 4th of july)dat ze Dtsld-Italie weer voor je uitzenden. 21.00 uur onze tijd. Eigenlijk nu de finale? Spreek je.
    Dvdrvn.

  • 04 Juli 2006 - 10:42

    LREB:

    Gallon?
    Dvdrvn

  • 05 Juli 2006 - 11:41

    Bouke:

    Als trouwe lezer van je avonturen mag je deze weer als afgevonken beschouwen. Jammer dat ik weer achter het net vis wat betreft je prijzencircus.....

  • 20 Juli 2006 - 14:05

    DON:

    He Gabbertje!!! Hoest nou. Ik lees je verhalen met plezier en ook je foto's spreken boekdelen. Zijn daar ook heerlijke braziliaanse schatjes voor mij?? Je mag best mn emailadres geven hoor...

    Hoop dat je nog een heerlijke tijd hebt boy. Njoy en geniet.

    Ciao, Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Berkeley

Lart

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 93424

Voorgaande reizen:

16 Januari 2006 - 01 Oktober 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: